Nors informacinių technologijų – modernizuotasis – amžius atrodo jau nieko nestebina, o kasdien vis tobulėjančios technologijos tik parodo spartų šio laikmečio tobulėjimą, ne vienam dažnai kirba klausimas, kokie ateities darbų pasiūlymai gali būti pakeisti kompiuterių. Kitaip tariant, kokie darbai bus robotizuoti ir jiems žmogaus rankų nereikės.
Vienas tokių darbų – finansinis konsultavimas. Ne paslaptis, kad žmonės neretai nemėgsta akis į akį susitikti su šios specialybės žmonėmis. Taigi robotizuoti konsultantai panaikintų įtampą ir pritrauktų daugiau žmonių domėtis savo finansinėmis galimybėmis, mokytis sistemingai ir tinkamai valdyti savo biudžetą. Be to, toks – skaitmenizuotas – finansų konsultantas padėtų išvengti įprastinių žmogui būdingų klaidų. Ši darbo vieta neišvengiamai reikalauja nuolatinės informacijos sisteminimo, nes tiek finansinių pasiūlymų, tiek valiutos kurso kaita gana sparti. Akivaizdu, jog robotui ne tik paprasčiau įsisavinti, bet ir lengviau tikslingiau pateikti informaciją – pasiūlymus klientui. Galiausiai robotizuotas įrenginys išvengs familiarumo ar empatijos, todėl sugebės išlikti nešališkas ir objektyvus.
Šiuolaikiniai išradimai ir programavimo tobulėjimas rodo, kad tinklaraštininkų darbo vieta taip pat gali išnykti, t. y. būti pakeista automatizuotu tekstų rašymu. Technologijų kompanija „Automated Insights“ (liet. automatizuotos įžvalgos) sukūrė specialią programą, kuri geba parašyti, tikslingiau būtų sakyti sudėlioti, tekstą iš duotų statistinių duomenų. Šios kompanijos pateikti pavyzdžiai, kur lyginami du tekstai ta pačia tematika parašyti programos ir tekstų kūrėjo, akivaizdžiai atskleidžia, jog programa viską pateikia aiškiau, strūktūruočiau ir glausčiau. Be to, šios programos greitis kur kas didesnis, palyginti su vidutiniu žmogaus rašymo greičiu, todėl sutaupoma nemažai laiko. Nepaisant visų privalumų, yra ir spragų: gali būti kuriami tik lengvo turinio tekstai. Vis dėlto akivaizdu, kad profesijų sąrašas iš dalies sutrumpėja, mat technologinis postūmis tekstų rašymo srityje jau padarytas.
Neišvengiamas pokytis numatomas ir telemarketingo srityje. Jau dabar galime rasti pavyzdžių, kai žmonėms skambina robotai. Tokia funkcija įvardijama paprastai, tai – roboskambučiai. Didelės telekomunikacijos kompanijos vis dažniau renkasi skambučius valdyti automatizuotais telefoniniais atsakovais, nei įmonėje turėti žmogiškąjį telekomunikacijos „kapitalą“. Robotai, kaip mokslas ir technika, tobulėja, todėl jau dabar sugeba atsakyti į tam tikras užklausas, jei girdi specifinius raktinius žodžius. Kita vertus, kalbėjimas su žmogumi dar negali būti visiškai skaitmenizuotas, pakeistas robotais. Klientai kur kas labiau nori bendrauti su tikru, gyvu žmogumi – taip geriau išanalizuojamos problemos, įtaigiau pateikiami pasiūlymai. Ši spraga tarp robotų ir žmonių – akivaizdi, ir specialistai nori ją kuo greičiau pašalinti. Sukurti technologiniai sprendimai jau dabar leidžia robotams realiuoju laiku išmokti naujų žodžių ir juos pavartoti tikrame pokalbyje. Galbūt visai netrukus imsime kalbėtis su robotais, o ne žmonėmis?
Verta paminėti, kad profesijų sąrašas gali dar labiau sutrumpėti, nes iš jo gali pasitraukti taksi vairuotojai. Itin populiarios pasaulyje „Uber“ programos rengėjai jau testuoja taksi programas, kurioms nereikia vairuotojų. Kompanija pamažu tobulina hibridą – „Ford Fusion“ automobilį, kuriame įrengti lazeriniai jutikliai, aukštos raiškos kameros, radaras. Neatsilieka ir technologijų gigantė „Google“: ji jau sukūrė, bet vis dar tobulina savaeigius automobilius, kuriems valdyti nereikia žmogaus. Akivaizdu, kad turėti vairuotojo pažymėjimą greitai nebebus privalumas, mat ir be jo galėsime savarankiškai važinėti.
Mokslas ir technika tobulėja nepaliaujamu greičiu, todėl žmogaus dirbami darbai gali nejučia būti pakeisti automatizuotomis technologijomis. Kita vertus, nors vienos darbo vietos pakeičiamos robotika, staigiai besikeičiantis XXI amžiaus ritmas vis dažniau pasiūlo ir alternatyvių darbo pozicijų – atsiranda vis daugiau technologizuotos kartos specialistų.