Įvairių prekės ženklų nūdienos rinkoje yra apstu, vis dėlto vieni yra kur kas sėkmingesni už kitus. Negana to, egzistuoja tokie sėkmingi prekės ženklai, kurie jau yra tapę net bendriniu žodžiu, tapatinamu su visa savo kategorija, pavyzdžiui „pampersai“ arba „gūglinti“. Tad šį karta norime pasidalinti keliomis garsiausių prekės ženklų istorijomis: nuo ko viskas prasidėjo ir kokia jų sėkmės paslaptis.
„Coca-cola“
„Coca-cola“ yra laikoma viena brangiausių ir labiausiai atpažįstamu prekės ženklų visame pasaulyje, kurios receptas vienas apipintas legendomis. „Coca-colos“ išradėjas yra vaistininkas John S. Pemberton, kuris mėgino sukurti naujus vaistus nuo galvos skausmo bei migrenos. „Coca-cola“ savo pavadinimą gavo dėl to, kad pačioje pradžioje į jos sudėtį buvo įtraukiami Cocos augalo lapai ir Colos riešutai, kurie turėjo apmalšinti galvos skausmus. Įdomus faktas, kad perskaičius dabartinę šio gėrimo sudėti, apie šiuos du augalus nebeužsimenama.
Vis dėlto naujasis tonikas sėkmės nesusilaukė, jo buvo parduota vos kelios stiklinės, galiausiai John S. Pemberton savo kurtą receptą pardavė, likusias dienas nugyveno itin varganai ir net nesapnavo, kokia šlovė ateityje laukia jo kurto gėrimo.
„Coca-colos“ receptą nusipirko verslo magnatas Asa Griggs Candler, kuris su savo dviem partneriais įkūrė to paties vardo kompaniją ir ėmėsi populiarinti šį gėrimą. Jis suprato, kad vien gero recepto negana ir itin svarbu investuoti į reklamą, kad kuo daugiau žmonių ne tik sužinotų apie šį gėrimą, bet ir norėtų jį gerti. Ir neilgai trukus „Coca- cola“ buvo prekiaujama ne tik visose JAV valstijose, bet ir užsienyje. Šio gėrimo sėkmės paslaptis yra reklama ir gebėjimas ją pritaikyti bei nuolat keisti pagal tai, kaip sparčiai keitėsi pasaulis: „Coca-cola“ rėmė olimpines žaidynes 1928-aisiais metais, prasidėjus karui, „Coca-cola“ pasirūpino, kad kiekvienas kariškis galėtų gauti šio gėrimo buteliuką už vos 5 centus ir t.t. „Coca-cola“ puikiai taikėsi prie svarbiausių pasaulio įvykių, dėl to šis prekės ženklas tik stiprėjo. Šiuo metu „Coca-cola“ prekės ženklą atpažįsta apie 60 procentų visos žemės gyventojų. Šis ženklas yra kaip įrodymas, kad sėkmė slypi ne pačiame produkte, bet jo sukuriamame įvaizdyje.
McDonald‘s
McDonald‘s istorija prasideda dar 1940-aisias, kai du broliai, Richard ir Maurice James McDonald Kalifornijoje (JAV) atidarė pirmąjį kepsnių restoraną, kuriame pirkėjai buvo aptarnaujami tiesiog mašinose (dabar itin populiaraus Drive-in analogas). Taip broliai sėkmingai dirbo 8 metus, vis dėlto mažo miestelio restoranėlio jiems nepakako, tad jie laikinai sustabdė savo veiklą ir ėmėsi reorganizacijos. Jie norėjo įkurti restoranų tinklą, kurio išskirtinumas būtų itin greitas aptarnavimas, kai maistas paruošiamas dar iki užsakymo, taip pat į meniu, kaip pagrindinį patiekalą, įtraukė mėsainius. Taip gimė pirmasis McDonalds greitojo maisto restoranas, kuris populiarėjo tiesiog žaibiškai.
Kitas žingsnis – franšizės pagrindu ėmė rastis nauji restoranai ir tinklas vis plėtėsi. Prie plėtros itin prisidėjo Ray Kroc, kuris ėmėsi franšizės agento darbo. Vis dėlto broliai nuo pat pradžių norėjo tik nedidelio tinklo ir priešinosi didelei plėtrai. Galiausiai R. Kroc nusipirko iš brolių McDonald‘s restoraną ir taip jis tapo tokiu paplitusiu, koks yra dabar.
Louis Vuitton
Louis Vuitton šiuo metu yra ne tik vienas populiariausių prabangos prekių ženklų, bet ir vienas labiausiai padirbinėjamų. Mat daugelis, neįstengdami įpirkti net šio ženklo raktų pakabuko, vis tiek svajoja turėti bent vieną daiktą, pažymėtą prabangą simbolizuojančiomis LV raidėmis. Šiuo metu Louis Wuitton yra laikomas pačiu prabangiausiu prekės ženklu visame mados pasaulyje.
O šio prekės ženklo pradžia nebuvo tokia prabanga tviskanti. XX amžiaus viduryje prancūzas Louis Vuitton įkūrė viso labo lagaminų siuvyklą. Tačiau labai greitai lagaminai su LV logotipais labai išpopuliarėjo, nes pasižymėjo ne tik tuo laiku išskirtinėmis formomis (vietoje tuo laiku populiarių lagaminų su apvalainu viršumi, Louis Vuitton ėmė gaminti stačiakampio formos lagaminus, kurie buvo itin praktiški transportuojant). Įdomus faktas, kad Louis Vuitton lagaminai dar ir šiandien yra gaminami toje pačioje gamykloje, kurioje viskas ir prasidėjo.
Šiuo metu Louis Vuitton gamina ne tik lagaminus, dabar jie gamina ir rūbus, aksesuarus bei batus. Vis dėlto stipriausia šio ženklo sėkmės paslaptis – tradicijos. Sumanus tradicijų ir inovacijų derinimas padėjo šiam prekės ženklui stiprėti, kartu išsaugant jo autentiškumą.
Įvairiausių sričių naujų prekės ženklų atsiranda kasdien. Tačiau tik nedaugeliui pavyksta išlikti ilgai. Iš didžiausios sėkmės sulaukusių prekės ženklų galima pasimokyti, kad neužtenka vien sukurti tobulą produktą ar paslaugą. Daug svarbiau, kaip jį pristatysime pasauliui. Žmonėms reikia ne tik pačios prekės, bet ir istorijos ar svajonės, už kurią jie būtų pasiruošę mokėti pinigus.