Apsipirkinėjimas jau seniai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimis. Perkame tiek iš būtinybės, tiek siekdami malonumo, o kartais tiesiog nuobodžiaudami. Įsigyti naujus daiktus ar užsisakyti paslaugas jau nebereikia net išeiti iš namų, viską galite padaryti tiesiog kompiuteriu, keliais pelės paspaudimas ir norimas daiktas Jus pasieks iš tolimiausio pasaulio kampelio. Vis dėlto apsiperkant, pasitaiko situacijų, kai įsigytas daiktas neatitinka kokybės, kurios tikėjotės, jis sugenda arba tiesiog pasigalvojate ir nusprendžiate, kad Jums jo tiesiog nebereikia.
Šios dienos Vivus Finance tinklaraščio įraše kalbėsime būtent apie teises, kurias turi žinoti ir kuriomis gali pasinaudoti kiekvienas pirkėjas.
Įsigijote elektronikos įtaisą, kuris, parsinešus jį namo, tiesiog nebeveikia, indų komplektą, kuriame randate įskilusią lėkštę ar įsigijote kitą ne maisto prekę? Jei pardavėjas iš anksto neįspėjo Jūsų apie tam tikrą defektą, Jūs turite teisę reikalauti, kad:
Pastebėjus defektą, pirkėjas turi teisę į pardavėją kreiptis per du metus, nuo prekės įsigijimo dienos, žinoma, būtina su savimi turėti kvitą, kaip įrodymą, kad nekokybiškas daiktas tikrai buvo pirktas iš konkretaus pardavėjo. Jei kvito neturėsite su savimi ar daiktas bus pakeičiamas priklausys tik nuo pardavėjo geranoriškumo, tačiau jis turės teisę atsisakyti tai padaryti, ir be įrodymo, šios jo teisės užginčyti nebegalėsite.
Kilus konfliktui tarp pardavėjo ir pirkėjo, pirkėjas turėtų parašyti raštišką prašymą, jame nurodant situaciją, defektus bei pageidaujamą kompensacijos būdų. Pardavėjas, gavęs šį prašymą ir jei su juo nesutinka, turi jį pateikti valstybinei ne maisto produktų inspekcijai per 3 darbo dienas, kad ši įvertintų prekės kokybę. Inspekcija raštu pateiks atsakymą ir pardavėjas yra įpareigojamas pirkėją nedelsiant informuoti apie išvadas ir tolesnius konflikto sprendimo būdus.
Jei pardavėjui pavyksta įrodyti, kad parduota prekė buvo kokybiška, o nurodomas defektas atsirado jau po pirkimo, dėl pirkėjo kaltės – prekė nėra keičiama ir pinigai nėra grąžinami.
Ko gero kiekvienam bent kartą gyvenime yra pasitaikiusi situacija, kad įsigijus naują daiktą, jau kitą diena gailimasi ir suprantama, kad pirkinys buvo spontaniškas, neapgalvotas ir yra visiškai nereikalingas. Todėl svarbu žinoti, kad pirkėjas turi teisę apsigalvoti ir gali grąžinti net ir kokybišką prekę per 14 dienų, nuo jos įsigijimo, tiesiog vietoje, kurioje pirkote, reikės parašyti grąžinimo prašymą bei pateikti pirkimo kvitą. Taip pat turite teisę per 14 dienų reikalauti, kad prekė būtų pakeista kita, pavyzdžiui, nusipirkus rūbą ir tik vėliu pastebėjus, kad jis yra Jums netinkamo dydžio. Jei pardavėjas Jums reikiamo dydžio pasiūlyti negali, turite teisę prekę gražinti ir reikalauti, kad Jums buvo grąžinami sumokėti pinigai. Tačiau prekė turi būti nenaudota, nesugadinta, nepraradusi savo prekinės išvaizdos. Jei pardavėjas matys, kad prekė buvo naudota arba pažeista – jis turi teisę atsisakyti ją grąžinti.
Svarbu žinoti, kad ne visos prekės gali būti grąžinamos apsigalvojus. Prekės, kurių po grąžinimo parduoti nepavyks, jei jos buvo parduotos kokybiškos, pardavėjas gali nepriimti.
Negrąžinamomis prekėmis yra laikomos šios:
Prieš pirkdami, žinokite savo teises. Tai padės neapsikrauti namų nereikalingas daiktais, kurie atsirado tik dėl impulsyvaus sprendimo pirkti. Taip pat nereikės jausti nusivylimo, jei įsigijote neveikiančią ar netinkamą prekę.