Apie grįžtamojo ryšio svarbą kalbama daug. Tokio pobūdžio komunikacija yra itin svarbi darbe, nes gaudami tinkamą grįžtamąjį ryšį, darbuotojai žinos, kokiose srityse jiems sekasi, o kuriose vertėtų pasistengti labiau. Taip pat tinkamas pokalbis ne tik padės darbuotojus nukreipti tinkama linkme, bet ir padės neprarasti motyvacijos bei entuziazmo. Todėl šios dienos Vivus Finance tinklaraščio įraše ir dalinamės patarimais, kaip teikti grįžtamąjį ryšį darbuotojams, kad jis būtų kuo efektyvesnis ir naudingesnis.
Vienas iš svarbiausių patarimų – grįžtamąjį ryšį teikite dažnai. Jei pastebėjote, kad darbuotojas savo pareigas atlieka neteisingai ar turite kokių nors pastabų – tai pasakykite iš karto, kad šis žinotų ir pasitaisytų. Nėra itin tikslinga žymėtis visas klaidas, netikslumus ar pastabas ir mėnesio pabaigoje, pakvietus darbuotoją į susitikimą – viską pasakyti vienu metu. Pirmiausiai - darbuotojas, gavęs visą laviną informacijos, patarimų, pastabų – nebežinos nuo ko pradėti, kas svarbiausia ir greičiausiai tikrai ne viską įsidėmės. Verčiau mėnesio eigoje, pastebėję ką nors atliekama ne taip, kaip jūs tikitės – pasakykite iš karto. O mėnesio gale, galite organizuoti susitikimą ir aptarti svarbiausius dalykus, nepamirštant pakalbėti apie tai ar pasikeitė darbuotojo darbas po jūsų išsakytos pastabos ar į ją buvo atsižvelgta.
Grįžtamasis ryšys turėtų būti teikiamas nuosekliai. Kiekvieno susitikimo metu aptarkite kokios didžiausios daromos klaidos, kuriose srityse norėtumėte, kad darbuotojas pasistengtų labiau. Iškelkite mėnesio (ar savaitės, pusmečio, o galbūt ir visų metų tikslus) ir kiekvieno kito susitikimo metu kalbėkitės, kiek yra padaryta siekiant įgyvendinti juos, galbūt turėsite ir kokių nors papildomų idėjų. Jei kiekvieno susitikimo metu bus aptariami tik nauji dalykai – susitikimas neteks didelės dalies naudos, nes darbuotojas nuolat blaškysis nuo vieno iškelto tikslo, prie kito. Žinoma svarbu nuolat keltis naujus tikslus ar papildyti esamus, tačiau aptarkite ir tai, kas jau yra padaryta.
Būkite konkretūs – tiek teikdami teigiamą, tiek ir neigiamą atgalinį ryšį. Pasakymai, kad „dirbi gerai“ ar „esu patenkintas tavo darbu“ – naudos neduos, jie per daug abstraktūs. Verčiau konkrečiai pasakykite kokios darbuotojo savybės jus tenkina labiausiai, kurios atliktos užduotys buvo geros ar kokiais kasdieniais darbais džiaugiatės. Svarbu, kad darbuotojas žinotų ne tik faktą, kad dirba gerai, bet ir dalykus, ką daro gerai.
Teikiant neigiamą atgalinį ryšį, konkretumas tampa net gi dar svarbesnis, nes pasakymas „dirbi blogai“ – naudos neduos jokios, o greičiau atrodys, kad viskas, ką darbuotojas daro, yra atliekama blogai, o dažniausiai blogai atliekamos tik tam tikros užduotys. Įvardinkite konkrečias sritis, darbus ar projektus, kurie jūsų netenkino, patikslinkite konkrečiai kas jūsų netenkino ir kaip jūs įsivaizduojate užduoties atlikimą. Darbuotojas, žinodamas, ką darė blogai, bus nukreiptas tinkama linkme ir žinos ko imtis.
Nesikoncentruokite tik į neigiamus dalykus. Jei susitikimo metu jūs nuolat baksnosite darbuotojo klaidas, pabrėšite viską, kas buvo atlikta blogai ir pamiršite visus pasiekimus, gerai atliktus darbus –darbuotojas tiesiog praras motyvaciją ir jausis neįvertintas. Todėl pirmiausia pakalbėkite apie teigiamas dalykus, apie tai, kas buvo atlikta gerai. Ir tik tada pereikite prie dalykų, kuriuos norėtumėte pagerinti. Taip darbuotojas jausis įvertintas, tačiau kartu žinos ir kryptį, kuria jam reikėtų tobulėti.
Skatinkite ir pačius darbuotojus suteikti jums atgalinį ryšį, galbūt jiems tikisi kitokių susitikimų iš jūsų, gal turi gerų idėjų, kaip pasiekti iškeltus tikslus ar net patys nori sau išsikelti tikslus, kurių siektų. Nenusistatykite iš anksto, kad tik jūsų nuomonė yra svarbi. Darbuotojas, įtrauktas į savo tikslų planavimą, jausis labiau motyvuotas juos įgyvendinti.
Ir nepamirškite, kad grįžtamasis ryšys turi būti teikiamas nuosekliai. Po vieno susitikimo, iš karto sutarkite datą, kada bus kitas. Darbuotojas žinos per kiek laiko turi pasiekti iškeltus tikslus ir taip jūs pats būsite tikras, kad nepamiršite paskirti susitikimo. Nuoseklumas – tai vienas iš svarbiausių aspektų, norint, kad grįžtamasis ryšys būtų kuo efektyvesnis ir naudingesnis.