Pirmojo įspūdžio du kartus nepadaryti, todėl itin svarbu tinkama įspūdį padaryti iš karto, ypač verslo pasaulyje. Tinkamai padarytas pirmasis įspūdis– padidina tikimybę pritraukti naujus klientus bei išlaikyti jau esamus. Todėl šios dienos Vivus Finance tinklaraščio įraše dalinamės patarimais, kaip užtikrinti kuo geresnį pirmąjį įspūdį.
Skirkite dėmesį aprangai
Rūpintis išvaizda bei kreipti dėmesį į tai, kuo dėvi – tikrai nėra tuštybė. Suprantama, kad svarbiausi yra jūsų profesiniai sugebėjimai, tačiau netvarkingais, netinkamais rūbais dėvintis net pats didžiausias savo srities profesionalas pasitikėjimo nekels. Todėl pasirūpinkite, kad jūsų drabužiai visada būtų tvarkingi, atitinkantys jūsų pareigas.
Taip pat nepamirškite, kad oficiali, itin konservatyvi apranga ne visada yra tinkamiausias pasirinkimas. Jei dirbate banke, jums iš tiesų reikalingas kostiumas ar dalykinės suknelės, uždara avalynė bei saikingas makiažas. Vis dėlto, jei dirbate kūrybinėje industrijoje – su apranga galite ir paeksperimentuoti. Jūsų apranga turėtų atspindėti tai, ką darote. Bankininkė su odine liemene pasitikėjimo nekelia, kaip ir dizainerė, su nuobodžiu, uždaru kostiumėliu.
Skirkite dėmesį žodiniam bendravimui
Jei susitikus su potencialiu klientu, jums yra sunku raiškiai ir aiškiai išdėstyti savo mintis, kalbant apie savo prekes ar paslaugas, tenka ieškoti žodžių kišenėje, vengiate akių kontaktų bei nerangiai muistotės kėdėje – toks bendravimas pasitikėjimo tikrai nekelia. Tik užtikrintai kalbėdami, galite teigiamai nuteikti žmogų.
Jei turite sunkumų su bendravimu, vienintelis būdas tai pakeisti - praktika. Stenkitės kuo daugiau praktikuotis pristatinėjant savo paslaugas, paprašykite pagalbos draugų arba artimųjų, kad jie paklausytų jūsų ir duotų pastabų. Kuo daugiau praktikuositės – tuo greičiau imsite kalbėti sklandžiai ir pasitikėdami savimi.
Skirkite dėmesį kūno kalbai
Jei savo verbaliniai sugebėjimais esate užtikinti, atkreipkite dėmesį ir į kūno kalbą, kuri yra ne mažiau svarbi už jūsų sakomus žodžius. Kartais kūno kalba atskleidžia daugiau nei žodžiai. Kalbėdami stenkitės palaikyti akių kontaktą su pašnekovu, įsitikinkite, kad jūsų rankos paspaudimas yra tinkamas (tvirtas, rodantis pasitikėjimą savimi), sėdėkite tiesiai, nežaiskite su aksesuarais: nuolatinis žiedo sukinėjimas pasitikėjimo jumis nepridės. Jei esate linkę nervintis, verčiau aksesuarų nedėvėkite, nes net nepastebėsite, kaip imsite juos nevalingai liesti.
Skirkite dėmesį klientui
Jei su klientais jums tenka susitikti gyvai, įsitikinkite, kad skiriate jiems tinkamą dėmesį: klientų ignoruoti nevalia, tačiau perdėtas dėmesys malonaus įspūdžio taip pat nesudaro.
Susitikus su klientu, kitus darbus atidėkite į šalį ir visą dėmesį skirkite atėjusiam žmogui. Kad ir kokį svarbų darbą darėte, jis gali palaukti. Net jei ir sugebate dirbti du darbus vienu metu, klientas jausis it sutrukdęs jus ir vargu ar norės grįžti dar pas jus.
Būkite prieinami
Net jei dirbate didelėje įmonėje, užimate svarbias pareigas – nebūkite arogantiški. Stenkitės su kiekvienu klientu bendrauti vienodai maloniai, nevenkite ir saikingai pajuokauti, tada klientas atsipalaiduos, dings įtampa.
Neskirstykite klientų
Vieni klientai atneša didesnį pelną, kiti mažesnį - tai normalu. Tačiau kai bendraujate su klientu, niekada neskirstykite jų į pelningus ir nepelningus. Kiekvienam klientui skirkite vienodą dėmesį, mat klientas, kuris šiuo metu perka nedaug, po mėnesio ar dviejų gali grįžti su kur kas didesniu užsakymu. O štai padarius jam blogą įspūdį, tikėtina, kad ateityje jis bus labiau linkęs kreiptis į jūsų konkurentus.
Tinkamai padarytas pirmasis įspūdis – pusė darbo, siekiant padidinti įmonės pardavimus ar išpopuliarinti teikiamas paslaugas. Svarbu nepamiršti, kad tinkamai sudarytas įspūdis yra svarbu ne tik verslo pradžioje, ieškant pirmųjų klientų, bet ir turint jau daug metų sėkmingai veikiantį verslą.