Grįžti į pagrindinį puslapį

Kaip sėkmingi žmonės organizuoja savo dienotvarkę

Kone kiekviename žurnale, laikraštyje, radijo ar televizijos laidoje galime išvysti vis naujas sėkmės istorijas. Sėkmingi žmonės dalinasi savo patirtimi bei siekia įkvėpti ir skaitytojus, kad šie siektų savo tikslų. Vienas iš svarbiausių dalykų, kurie skiria sėkmingus ir ne tokius sėkmingus žmones – tai, kad pirmieji turi ne tik savo tikslus, bet ir veiksmų planą, kaip juos įgyvendinti. Kiekviena jų diena yra suplanuota, kad laikas nebūtų švaistomas veltui. O mes šios dienos Vivus Finance tinklaraščio įraše dalinamės triukais, kuriais naudojasi sėkmingi žmonės, planuodami savo dieną.

Užsirašinėkite

Jei jūsų kiekviena diena yra įtempta, kupina veiksmo, nenuostabu, kad daug ką pamirštate, o tada  vieną dieną, susikaupia didžiulis neatliktų darbų sąrašas, kuris atima daug laiko. Todėl kiekvieną kartą, kai ką nors prisimenate – užsirašykite ir radę laiko, atlikite. Turėkite su savimi nedidelę dienotvarkę, kuri neužimtų daug vietos ir prireikus, bet kada galėtumėte pasižymėti prisimintus dalykus (tai gali būti nuo  pačio paprasčiausio pirkinių sąrašo iki svarbaus susitikimo). Užsirašydami, būsite tikri, kad nepamiršite atlikti net pačių smulkiausių darbų.

Išsivalykite savo darbo ir namų erdves

Ne veltui yra sakoma, kad tvarkinga aplinka užtikrina tvarkingas mintis. Stenkitės, kad  jūsų darbo stalas, kompiuterio ekranas, namai, automobilis ir visa kita aplinka būtų kuo tvarkingesni. Netvarkinga aplinka, visur išmėtyti daiktai gali jus blaškyti, nuolat nerasdami reikiamų dokumentų, veltui švaistysite laiką, kurį galėtumėte skirti efektyviam darbui. Jei neturite laiko nuolat tvarkytis, išsivalykite namus nuo nereikalingų daiktų, pasilikite tik tai, ko jums iš tiesų reikia. Taip tvarkymosi procesas taps itin lengvas ir greitas, o ne vietoje besimėtantys daiktais neblaškys jūsų.

Sumaniai išnaudokite laiką

Kiekvienam iš mūsų neretai tenka laukti įvairiose eilėse (eilėje parduotuvėje, automobilių spūstyje, gydytojo kabinete ir t.t.). Šis laukimas – tai tikras laiko švaistymas, todėl išnaudokite šį laiką prasmingai. Pavyzdžiui, nuolat save graužiate, kad reikia skaityti daugiau knygų? Įsigykite mėgstamo autoriaus audio knygą ir klausykitės jos automobilyje, spūstys kaip mat taps malonesnės ir naudingesnės. Laukiate eilėje pas gydytoja? Vietoje reklaminių lankstinukų skaitymo, atsakykite elektroninius laiškus (išmanusis telefonas tai leidžia padaryti patogiai esant bet kur).

Susidėliokite prioritetus

Vienas iš didžiausių trukdžių, kurie kliudo pasiekti sėkmę – tai atidėliojimas. Dažnas iš mūsų atidėlioja didesnius, svarbesnius, dėmesio reikalaujančius darbus, o užsiima nereikšmingas darbais, kurie gali ir palaukti. Sėkmingi žmonės daro priešingai – pirmiausiai imasi pačių sunkiausių ar net ne itin malonių darbų ir tik tada, kai jie atlikti, imasi smuklesnių užduočių. Kuo ilgiau atidėliosite sunkesnes užduotis, tuo bus sunkiau pradėti, tačiau jos niekur nedings.

Planuokite savo dieną

Atrodo šis punktas savaime suprantamas, tačiau kaip dažnai darbe visa dėmesį skiriame skubiems, staiga atsiradusiems darbams atlikti, nustumdami į šoną visą kitą. Todėl planuodami savo dieną, nustatykite kiek laiko skirsite kiekvienam darbui. Skubūs darbai retai trunka visą darbo dieną, tačiau jie išblaško iš įprasto ritmo.

Taip pat nemaža dalis žmonių jaučiasi itin intensyviai dirbantys visą dieną, tačiau daug nenuveikia. Tada jiems patiems natūraliai kyla klausimas, kur dingsta laikas? O visa paslaptis slypi tame, kad jis švaistosi darbams ar veiksmams, kurie nėra būtini. Pavyzdžiui, nuolatinis el. pašto tikrinimas. Jis užima laiko, išblaško nuo svarbių užduočių ir dažniausiai nėra toks būtinas (žinoma, yra ir išimčių). Todėl nusistatykite, kad el. paštą tikrinsitės 3 kartus per dieną: ryte, po pietų ir prieš pat darbo pabaigą. Tada efektyviai atsakykite visus laiškus vienu metu.

Taip pat nemažai laiko užima įvairūs susirinkimai, pasiruošimas jiems ir grįžimas į įprastą ritmą, jam pasibaigus (juk norisi su kolegomis aptarti tai, ką girdėjote). Susirinkimus organizuokite tik tada, kai jų iš tiesų reikia, kai turite pasakyti kažką naujo. Venkite eilinių susitikimų, kurių metu aptariama esama situacija darbe, jei jokių pokyčių ar svarbių klausimų nėra, o kiekvienas dalyvis pasako praktiškai tą patį, ką ir praėjusiame susitikime.

Iš sėkmės pasiekusių žmonių galime pasimokyti puikių triukų, kurias galima pritaikyti įvairiose gyvenimo srityse. Juk jei šie žmonės sulaukė pasisekimo, tai reiškia, kad kažką darė gerai.

Naujausi įrašai