Kiekvienas klientas yra skirtingas, todėl su kiekvienu vertėtų bendrauti kitaip. Jei vienas klientas džiaugsis, jei jam bus parodytas dėmesys, kitą kaip tik toks dėmesys tik atbaidys. Todėl šios dienos Vivus Finance tinklaraščio ir mėginsime jus supažindinti su skirtingais klientų tipais, kas jiems būdinga ir kaip su jaus bendrauti, kad jie liktų patenkinti.
Pirmasis klientų tipas – „Skubantieji“
Kaip atpažinti: Tokius klientus atpažinti itin lengva, jie nuolat skundžias, kad skuba, neturi laiko, neretai vienu metu užsiima keletu darbų (pavyzdžiui renkasi prekę ir tuo pat metu kalba telefonu).
Kaip bendrauti: Bendraujant su šio tipo klientais, svarbu mokėti prisitaikyti prie jų greito tempo, jei apie prekę, kuriuo jis domisi, imsite kalbėti ilgai, monotoniškai, nagrinėjant iki pačių smulkmenų – greitai išvesite klientą iš kantrybės. Stenkitės kalbėti greitai, trumpais sakiniais, akcentuojant pagrindines savybes, kurios klientui bus naudingos. Jokiu būdu šiam klientui neparodykite savo pasipiktinimo, jei jis jus nuolat ragins, skubins ir t.t.
Antrasis klientų tipas – „konservatoriai“
Kaip atpažinti: šiems klientams bet kokios inovacijos, naujienos, patobulinimai kelia nepasitikėjimą. Jie pasitiki tik senomis, laiko patikrintomis prekėmis ir paslaugomis.
Kaip bendrauti: su šiais klientais bendrauti yra gana sudėtinga, nes jie turi savo kategorišką nuomonę ir nėra linkę jos keisti. Renkantis prekę, ypač jei pirkinys nėra jam įprastas, greičiausiai iš pirmo karto nepirks. Daug domėsis, apsilankys kelis kartus pas jus pasikonsultuoti it t.t. Tačiau jokiu būdu nerodykite savo susierzinimo, nekritikuokite jo mąstymo ar nuomonės, o tiesiog atskleiskite geriausius prekės aspektus, kuo jam tai bus naudinga. Nors su šiais klientais turėsite įdėti itin daug darbo, tačiau kai užsidirbsite jų pasitikėjimą, turėsite tikrai lojalius klientus.
Trečiasis klientų tipas – „neapsisprendusieji“
Kaip atpažinti: jie bendrauja noriai, leidžiasi į ilgas kalbas, užduoda daug klausimų, parodo visus įmanomus ženklus, kad domisi jūsų preke ar paslauga, tačiau kai ateina laikas priimti sprendimą dėl pirkimo – ima dvejoti.
Kaip bendrauti: nors šie klientai yra itin mėgstantys plepėti, tačiau vis dėlto patariame vengti jiems pateikti per daug informacijos apie tam tikrą prekę ar paslaugą. Verčiau pateikite pagrindinius pliusus, svarbiausias savybes. Kuo daugiau informacijos jie gaus – tuo daugiau apie ką svarstyti turės.
Ketvirtasis klientų tipas „ naujienų medžiotojai“
Kaip atpažinti: jie nuolat domisi pačiomis naujausiomis prekėmis, atnaujinimais, patobulinimais. Viską, ko neturi jų draugai ar artimieji – jie su didžiausiu džiaugsmu įsigys.
Kaip su jais bendrauti: jiems rodykite tik naujienas arba itin patobulintus senus modelius. Su šiais klientais bendraujant, visada akcentuokite naujumą, ne žemas kainas ar dideles nuolaidas. Kaina dažniausiai jiems nėra labai įdomi. Todėl jei atėjęs klientas pirmiausiai apžiūrinėja prekes, prie kurių parašyta „naujienos“, jokiu būdu nelydėkite jo link išpardavimo skyriaus, motyvuodami nuolaidomis, tai juos tik suerzins.
Svarbiausia yra išmokti atpažinti kliento tipą, o tai padaryti galima gana lengvai, nes jų elgesys, vos įėjus į prekybos vietą, pasako apie juos iš tiesų daug. O kai pažinsite, su kokio tipo klientu turite reikalą, prie jo prisitaikyti ir kalbėti jo kalba bus kur kas lengviau. Tada ir pardavimo procesas bus lengvesnis ir pats klientas džiaugsis aptarnavimu.