Neretai yra juokaujama, kad „geros manieros – tai pusė karjeros“, todėl etiketo subtilybes visada verta išmanyti, taip išvengsite patekimo į nemalonią padėtį, kai vienoje ar kitoje situacijoje nežinoma kaip elgtis. Taip pat etiketo išmanymas parodo jūsų profesionalumą ir visada sudaro puikų įspūdį apie žmogų, kuris verslo pasaulyje yra neatsiejamas nuo sėkmės. Todėl šios dienos Vivus Finance tinklaraščio įraše kalbame būtent apie verslo etiketo subtilybes, kurias naudinga žinoti kiekvienam.
Rankos paspaudimas
Įvairiuose verslo susitikimuose keblumų gali kelti abejonių, kuris gi turi paspausti ranką pirmasis. Šioje vietoje turėkite omenyje, kad pirmasis ranką spausti turėtų aukštesnes pareigas užimantis asmuo. Jei susitikimo metu nėra aišku, o gal prieš pasisveikinant ir prisistatant, nėra žinomos tikslios asmens pareigos, niekada nebus prašauta pro šalį, jei rankos paspaudimą inicijuos šeimininkas (tas asmuo, kurio biure vyksta susirinkimas arba tas, kuris inicijavo jį).
Beje, jei jus pristato kitam asmeniui, o tuo metu jūs sėdite – būtinai atsistokite ir tada atsakykite į rankos paspaudimą. Taip parodysite ne tik gerą toną, bet ir padėsite kitam žmogui jus kur kas geriau įsidėmėti.
Būkite punktualūs
Punktualumas yra vertinamas visose gyvenimo srityse – nėra nieko nemandagiau, nei nuolat vėluoti. Vis dėlto kiekvienas gali pakliūti į tokią situaciją, kai dėl nenumatytų arba nuo pačių nepriklausomų priežasčių, tenka pavėluoti. Tokiu atveju įėję į susirinkimą, tiesiog atsiprašykite ir atsisėskite, stenkitės nesukelti jokio triukšmo, neatkreipti į save per daug dėmesio ir šiukštu nepradėkite teisintis ar aiškinti priežastis, dėl kurių teko vėluoti. Taip pat jei susirinkimo metu jau vyksta pokalbis, pristatymas, neskubėkite iš karto jungtis į diskusiją, sakyti savo nuomonę ir t.t. Pirmiausiai leiskite pasisakyti visiems, kurie į susitikimą atvyko laiku, o savo mintis išdėstykite tik pačioje pabaigoje, kai visi kiti jau bus pasisakę.
Įsiminkite vardus
Jei kasdien tenka bendrauti su daugybe žmonių – tikrai gali būti gana sudėtinga įsiminti jų visų vardus, tačiau jei tai padarysite ir pokalbio metu į žmogų kreipsitės jo vardu – padarysite itin puikų įspūdį. Vis dėlto nepersistenkite, mat jei kas antrą sakinį pradėsite asmens vardu – to gali pasirodyti per daug ir vietoje malonaus įspūdžio, gausite visiškai priešingą efektą.
Jei vieno ar kito asmens vardo iš karto neišgirdote ar nesupratote (taip gali atsitikti su retesniais arba užsienietiškais vardais), nebijokite pasiklausti pakartotinai. Jei bendraujate su užsieniečiu, papildomai paklauskite ir kaip vardas rašomas, nes jei rašysite elektroninį laišką, greičiausiai norėsite vartoti kreipinį, o parašę vardą su klaidą, parodysite, kad asmuo jums nėra svarbus, galbūt net jį ir įžeisite.
Apsikeitimas vizitinėmis kortelėmis
Vykstant į verslo susitikimus, visada turėkite su savimi vizitinių kortelių. Net jei neplanuojate keistis duomenimis, bent kelias korteles visada turėkite. Pagal verslo etiketą, jei jums yra įteikiama vizitinė kortelė, jums būtina į tai atsakyti tuo pačiu gestu ir paduoti savo kortelę. Jei tuo metu neturite vizitinės kortelės – atsiprašykite ir paaiškinkite trumpai situaciją, kodėl neturite. Tačiau jokių būdu neignoruokite to gesto, pasiimdami to asmens kortelę ir nieko į tai neatsakydami.
Žinoma, versle, kaip ir visose kitose srityse, privalu elgtis mandagiai, jūsų apranga turi būti tvarkinga, neiššaukianti. Susirinkimo metų, išjunkite telefono aparatą, netikrinkite el. pašto ir visą dėmesį sutelkite į pašnekovą. Nenuvertinkite įspūdžio, ypač pirmojo, reikšmės, nes jūsų elgesys ir išvaizda, ne tik atskleidžia jus, kaip asmenybę, bet ir atstovauja visą įmonę.